Skolestart innskrivning 10.januar onsdag

Jenter i klasserom

Vi inviterer til innskriving og besøksdag på Lakkegata skole onsdag 10. januar 2024, fra kl.17.00 til kl.18.30. Alle skolestartere som skal
begynne på skolen høsten 2024 er velkommen.
Rektor, assisterende rektor, AKS-leder og lærere vil være til stede for å svare på spørsmål og snakke om skolestart. Vi håper alle tar seg tid til å komme innom for å hilse på, og på den måten bli kjent med oss og skolen.

Barnet må skrives inn ved nærskolen selv om:
- det søkes om utsatt skolestart
- det søkes om opptak i spesialskole eller spesialgruppe ved en annen skole - familien planlegger flytting mellom innskrivingsdato og sommeren 2024
- det skal søkes om skolebytte til en annen skole enn nærskolen

Enkeltvedtak om skoleplass sendes ut i perioden 15. mars til 3. april 2024 Første skoledag er mandag 19.august 2024.

For ytterligere informasjon, se kommunens hjemmeside om skole og utdanning www.oslo.kommune.no/skole-og-utdanning, samt skolens hjemmeside lakkegata.osloskolen.no.

Alle barn som starter på skolen i 1.trinn,
får tilbud om gratis plass etter skoletid ved Aktivitetsskolen (AKS). Dere må søke om plass elektronisk via skolens hjemmeside. Tidligste mulige oppstartdato på AKS er 1. august 2024.

Vi ser fram til å treffe dere på innskrivingsdagen og å bli kjent med alle de nye skolestarterne.