FAU-DIG

Sikre at planen for digitalisering ved Lakkegata skole bidrar til å styrke det læringspedagogiske grunnlaget, bedret motivasjon og læring for elever totalt. Planen bør ikke være begrenset mot digitale ferdigheter.

Sikre at planen blir evaluert mot helthetlige læringsmål ved skolen og nasjonalt.

Styrke skole-hjem samarbeidet og sikre rimelig involvering av foreldre i utvikling, gjennomføring og evaluering av planen. Dette gjelder også negative effekter på andre læringsområder, motoriske ferdigheter (pga. stillesitting), redusert konsentrasjon, eller relaterte utfordringer fordi økt skjermtid kan ha utilsiktede konsekvenser.

FAU-DIGs fokus er på digitaliseringsaktiviteter som påvirker det læringspedagogiske og elevens læring samt generelle utvikling og modning som personer, på skolen og hjemme. "Digitalisering" er uavhengig av medium (nettbrett, laptop, mobil, andre) eller kanal.

Medlemmer FAU-DIG

Nina Brandager