IST Everyday for foresatte

Se videoveiledning til hvordan man bruker IST som foresatt her.

Grunnskolene i Oslo bruker systemet IST Everyday for organisering av skolehverdagen.

I IST Everyday får du tilgang til

Du som foresatt kan endre telefonnummer og e-post i IST Everyday. Adressen hentes fra folkeregisteret.

Du har også oversikt over:

• egne barns karakterer
  • fravær og anmerkninger
  • timeplaner
  • skoleårskalenderen

Elever i ungdomsskolen kan registrere egne ønsker til tildeling av plass i undervisningsgrupper i valgfag og fremmedspråk/fordypningsfag. Elever som har tilgang til IST Everyday kan også endre telefonnummer og e-postadresse.

Fraværsmelding

Vi anbefaler at du melder fravær for ditt barn via appen Skolemelding eller meldingsverktøyet i Skoleplattform Oslo. Se mer informasjon om Skolemelding. Det vil imidlertid også være mulig for foresatte å melde fravær via IST Everyday.

Slik logger du på

Du har tilgang til IST Everyday via Skoleplattform Oslo. Logg deg inn i skoleplattformen øverst på skolens nettside ved hjelp av ID-porten (samme pålogging som for eksempel i nettbank). Velg deretter IST Everyday i verktøyoversikten.

Detaljert brukerveiledning

For mer informasjon, se detaljert brukerveiledning fra IST.

Elever som bruker systemet vil få opplæring av egen lærer.

Ta kontakt med skolen din hvis du lurer på noe.