Samtykke jod tabletter

Elektronisk samtykkeskjema for innhenting av samtykke fra foresatte. Ved innlogging brukes MinID eller BankID.

Har man ikke mulighet til å fylle ut elektornisk kan man benytte pdf. eller word. filene og levere på papir til skolen. Se dokumentlisten til høyre, på telefon ligger de nederst på siden.

Befolkningsvarsling blir gjennomført ved atomhendelse der Oslo kommune og Osloskolene får en slik anbefaling. Det nasjonale atomutvalget kan delegere ansvar for tiltak lokalt til Kommuneoverlege/Bydelsoverlege.

Foresattes ansvar

• Foreldrene skal gi forhånds samtykke
  • Foreldre må sørge for å gi tilbakemelding til skolen om barnet har allergier eller sykdommer der jodtabletter kan gi negativ bivirkninger
  • Foresatte plikter å gjøre seg kjent med infobrev fra Helseetaten