17. mai

17. mai tog Slottet flagg

08.00: Alle er velkomne til flaggheisingen kl 08.00 på Lakkegata skole. Sofienberg musikkorps spiller.
10.15: Hilsen fra elevrådsleder og rektor.
10.45: Oppstilling og avmarsj fra Lakkegata skole for 2.-7.trinn. Barnevogner og foreldre går bakerst.

Vi legger ruta om Sofienberghjemmet og spiller og synger for beboerne der før vi går videre til oppstilling i Torggata. Her må foreldre og øvrig følge forlate toget. Byens 17. mai-komité presiserer at dette er et barnetog. Toget blir altfor langt hvis de voksne følger med. Vær snille å respektere dette! Vi lover å ta godt vare på alle barn og få dem trygt tilbake til skolen. Vi går ut som skole nr. 107. Ingen barn må tas ut av toget langs ruta. Barna må bli med tilbake i buss til skolen. Det må gjøres spesiell avtale med lærer dersom barnet skal hentes av foreldre på Rådhusplassen – vi ber om at dere ikke gjør dette.

Ca.11.45: Avmarsj fra Torggata.
Ca.13.30: Samling i skolegården for barn, foreldre, venner og kjente.
                  Korps og trommegruppe spiller. Vi synger nasjonalsangen.

Foresatte til elever på 4. trinn arrangerer fest i skolegården når bussen er tilbake på Lakkegata. Alle som har vært med i toget får en is når vi kommer tilbake til skolen.